Het probleem zit ‘m in de definitie van een youngtimer. Ofwel is zo’n wagen te oud om dagdagelijks in te zetten, ofwel te jong om stof te vergaren in een collectie. Bovendien zijn ze het tegenwoordig een doelwit van LEZ’s aangezien ze geen vrijstelling genieten.
Daarnaast zijn er de belastingen. Je betaalt meer als ze niet onder de categorie ‘oldtimer’ vallen en in Brussel en Wallonië moet je met een zogenaamde ecomalus rekening houden, een bedrag dat tot € 2.500 kan oplopen. Bovendien moet je elk jaar naar de keuring in plaats van om de twee jaar, behalve als hij ouder is dan 25.
Gelukkig is er nog veel vraag naar klinkende namen uit de laatste decennia van de vorige eeuw. Verwacht wordt echter dat prijzen zullen blijven stijgen. Ook hebben we nog geen zicht op de toekomstplannen van onze overheden met betrekking op het gebruik van zulke wagens.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be