Nissan: een parfum om de Formule E te promoten

Met geuren van verbrand rubber en kersenbloesem is het parfum “Smell My Dust” van Nissan vooral een marketingstunt om het Formule E-team van het merk in de spotlights te zetten.

Gepubliceerd op 30 mei 2024
Leestijd : 1 min

Partagez

Kort voor de laatste Formule E-race in Shanghai afgelopen weekend, onthulde Nissan… een parfum. “Smell My Dust” is samengesteld met echte deeltjes van racebanden en ruikt naar verbrand rubber en kersenbloesem, een van de symbolen van Japan. Hoewel deze geurcombinatie vreemd lijkt en de commercialisering van deze nieuwe geur onwaarschijnlijk lijkt, is het duidelijk dat Nissan hiermee aandacht wil genereren voor zijn Formule E-team.

Niet de eerste keer

Het is echter niet de eerste keer dat Nissan zich op de parfummarkt begeeft: op de website nissanperfume.com verkoopt het merk via een partner in de Verenigde Arabische Emiraten verschillende geuren, zoals Voyage, Classic, Energy, en zelfs 350Z, GTR of Patrol.

Advertentie – lees hieronder verder

Geen succes

Helaas heeft “Smell My Dust,” ondanks zijn verrassende samenstelling, geen geluk gebracht aan de Nissan-coureurs, aangezien Oliver Rowland en Sacha Fenestraz respectievelijk op de 10e en 14e plaats eindigden in de E-prix.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Maxime Hérion Journalist

Partagez

Gocar logo
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Nissan voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.
Gocar logo
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.