De recent vernieuwde Porsche Cayenne verloor zijn Turbo GT-topversie met verbrandingsmotor. In de plaats kwam de Cayenne Turbo E-Hybrid, die 739 pk ontwikkelt. Voor de liefhebbers lanceert de Duitse constructeur nu een nieuwe topversie die geen hybride is: de GTS.

Interessante prestaties
De GTS heeft dezelfde 4.0 twin-turbo V8 als de Cayenne S, maar het vermogen stijgt van 474 naar 500 pk (met een koppel van 600 Nm). De prestatiecijfers zijn indrukwekkend, met een sprint van 0 tot 100 km/u in 4,4 seconden en een topsnelheid van 275 km/u. De luchtvering van de GTS is ook herzien om de wegligging te verbeteren.

Advertentie – lees hieronder verder
Leuke uitstraling
Aan de buitenkant verschilt de GTS van de andere versies door 21-duimsvelgen, een voorbumper met grotere luchtinlaten, een volledige koetswerkkit en verduisterde koplampen voor en achter. In het interieur bieden de zetels meer zijdelingse steun en monteert Porsche een GT-stuurwiel. De Cayenne GTS is verkrijgbaar vanaf 150.200 euro of vanaf 153.900 euro in de Coupé-versie.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be