Niemand minder dan Laurens van den Acker, het hoofd design van het merk, gaf zoiets aan tijdens een interview met een Brits mediakanaal. Wat hij in essentie zei, is dat als het aanbod van 100% elektrische auto’s zich ontwikkelt, de fabrikant niet de middelen zal hebben om met alles tegelijk bezig te zijn. Het zou de Mégane zijn die de prijs moet betalen, ten voordele van een compacte auto op batterijen.
Het besluit om een model niet te vernieuwen, heeft zeker zin als het niet het verwachte succes heeft, zoals het geval is met de Scénic en de Espace, waarvan we nu al weten dat deze niet zullen worden vervangen. Maar voor een Europese fabrikant is het een schok om het C-segment, dat nog steeds een van de belangrijkste segmenten van Europa is, de rug toe te keren. Nog verrassender is dat Renault de ontwikkeling van de toekomstige Kadjar en Koleos zou bevorderen, in een tijd waarin we steeds te horen krijgen dat het rijk van de SUV op zijn einde loopt. Wordt vervolgd…
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be