Onlangs liet Ford een bom vallen door net als Jaguar – en later ook Volvo – aan te kondigen dat het in Europa een 100% elektrisch merk wordt. Nu volgt een tweede staafje dynamiet met de schrapping van de Mustang Ecoboost, de goedkoopste maar vooral de fiscaal interessantste versie, waarvan je hier ons testverslag van 2018 kan lezen.
Ecoboost?
Ecoboost is een marketingterm voor turbo, want daar wordt de 2,3-liter viercilinder door geholpen. Het blok kenden we al uit de Focus RS en is sinds de facelift gedaald in vermogen, maar ook een beetje in koppel gestegen om te eindigen met 290 pk en 440 Nm.
“Niet populair genoeg”
De reden voor de schrapping zou een tegenvallende verkoop zijn. Er wordt dan ook beweerd dat er sinds eind 2020 geen Ecoboost meer werd geproduceerd. Deze viercilinderversie zal in de VS trouwens wel nog steeds te koop worden aangeboden.
Advertentie – lees hieronder verder
Dus…
Geen viercilinder, al lang geen zescilinder meer, en uiteindelijk zal ook de V8 uit de handel verdwijnen aangezien de EU minder uitstoot wil, een “strategie” die tot massa-ontslagen zou kunnen leiden.
Een tweedehandse Ford Mustang kopen? Klik hier! Liever een nieuwe Mustang met korting? Klik dan hier!
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be