Onder de motorkap van deze Golf, lepelt Volkswagen een viercilinder TSI met een longinhoud van 1,4 liter die 150 pk ontwikkelt. Die wordt aan een 102 pk krachtige elektromotor gekoppeld. Het gecumuleerde systeemvermogen bedraagt 204 pk wanneer beide motoren samenwerken. Dit potentieel verschaft de Golf bijzonder fraaie prestaties. De oefening van 0 tot 100 km/u klokt hij af in 7,6 seconden en hij haalt een top van 222 km/u.
Met een dergelijke wagen hebben we uiteraard vooral interesse voor de verbruikscijfers. De constructeur geeft aan dat je 50 km zuiver elektrisch kan rijden en dat het normverbruik amper 1,5 liter benzine per 100 km bedraagt (35 g CO2/km). Dergelijke cijfers doen zelfs de zuinigste diesels verbleken. Als je weet dat de gemiddelde Europese bestuurder amper 30 km per dag aflegt, kan je je afvragen of dit niet de ultieme elektrische auto is.
Gelooft u dat deze “plug-in hybride” technologie in de toekomst een alternatief wordt voor de vermaarde Volkswagen TDI’s ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be