Het lijkt gisteren maar het is al drie jaar geleden dat de originele Hyundai Ioniq 5 op de markt kwam. Ook al vertoont hij nog geen rimpels, toch ondergaat hij in het midden van zijn carrière een facelift. Aan de buitenkant verandert er niet veel: alleen de bumpers zijn hertekend, hij is nu 2 cm langer en hij krijgt nieuwe velgen. De meest opmerkelijke nieuwigheid is de komst van de N-Line met sportieve accenten, die de auto nog wat meer karakter geeft.
Ook vanbinnen
Binnenin werd de middenconsole opnieuw ontworpen en zien we een inductielader en nieuwe knoppen voor de bediening van de verwarmde zetels, het verwarmde stuurwiel en de parkeerhulp. Het stuurwiel heeft ook een nieuw design en de Ioniq 5 heeft een navigatiesysteem van de nieuwste generatie.
Advertentie – lees hieronder verder
Grotere batterij
De facelift van de Ioniq 5 gaat ook gepaard met een technische update. De nieuwe batterij heeft een capaciteit van 84 kWh, tegenover 77,4 kWh vroeger. Het is niet bekend hoe sterk het rijbereik stijgt, maar waarschijnlijk ligt het maximum nu in de buurt van 550 km (WLTP). De rijhulpsystemen zijn verder aangevuld met nieuwe functies zoals een rijstrookassistent, parkeren vanop afstand en een systeem dat botsingen tijdens het parkeren voorkomt. De Ioniq 5 komt in de loop van dit jaar op de markt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be