Hij heeft echter ook zijn verdienste want de man leidde in 2014 de fusie tussen Fiat en Chrysler in goede banen. Hij stelde ook orde op zaken bij Ferrari en zette een nieuwe strategie uit om van Maserati, Alfa Romeo en Jeep weer degelijke merken te maken. Op die manier wil hij een groep ontwikkelen die straks opgewassen is tegen de hegemonie van spelers als BMW en Volkswagen.
Zijn vergoeding moet dus conform zijn verdienste zijn. In concreto ontving Sergio Marchionne in 2014 een jaarsalaris van 6,6 miljoen euro. Voor de geslaagde fusie operatie streek hij ook een premie van 24,7 miljoen op. In de rand moeten we ook vermelden dat de man over 14,4 miljoen aandelen beschikt van FCA, wat neerkomt op een aandeel van 1,12 %
Wanneer Sergio Marchionne in 2018 de FCA-groep zal verlaten, heeft hij andermaal recht op een premie van 12 miljoen euro. En dat is andermaal een waardering voor het succes van de fusie. Kortom, we hoeven geen rekensommetje te maken om vast te stellen dat Sergio Marchionne de best betaalde man binnen de auto-industrie is.
Vindt u dergelijke salarissen redelijk ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be