De 911 hybride zou tegen 2022 verschijnen. Nochtans lijken de onthullingen van Frank-Steffen Walliser, hoofd van de 911, en van Dr. Michael Steiner, van de afdeling R&D, het project in twijfel te trekken. Beide heren hebben toegegeven dat elektrificatie te veel gewicht toevoegt aan 911. “We hebben prototypes, maar we zijn nog steeds niet blij met het gewicht,” zei Steiner. “Het zou dus goed kunnen dat de eerste 911 hybride niet op basis van deze maar van de volgende generatie zal verschijnen.”
Geen elektrische 911
Frank-Steffen Walliser is trouwens veel minder enthousiast over elektrificatie dan zijn voorganger, August Achleitner, die hij begin 2019 verving: “Tien jaar geleden presenteerden we de 918 Spyder. Het is gemakkelijker om een hybride aandrijflijn te integreren in een gloednieuwe auto, maar in een 911 liggen de zaken ingewikkelder en ik ben niet klaar om 100 kilo gewicht toe te voegen.” Daaraan voegt hij dit toe: “Ik probeer het volledig elektrische 911-project zo ver mogelijk vooruit te duwen, liefst nadat ik met pensioen ben gegaan. Hoe zou dit nu ook kunnen werken in een automodel dat bekend staat om zijn flat-six, liefst in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak?”
Oliver Blume, de CEO van Porsche, gaat minstens even ver: “Porsche gaat de elektrische toer op, maar dat geldt niet voor de 911.”
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be