Het gerucht ging al langer, maar nu is het bevestigd: Porsche gaat zijn 911 voor het eerst elektrificeren. Fans mogen gerust zijn, het wordt geen 100 procent elektrische auto. De Duitse sportwagen wordt een hybride die je niet hoeft op te laden. Voorlopig weten we dat de zescilinder boxermotor blijft en dat de technologie, ontworpen om de CO2-uitstoot te verminderen, gebaseerd is op de race-ervaring van het merk.
48 volt
Om gewichtsredenen sloot Porsche een plug-inhybride uit als oplossing. Wel komt er een 48-voltsysteem dat in de versnellingsbak geïntegreerd is en samenwerkt met een elektromotor die de voorwielen aandrijft. De verbrandingsmotor blijft de achterwielen aandrijven. Een lithium-ionbatterij met lage capaciteit moet het elektrische systeem van de auto voeden.
Advertentie – lees hieronder verder
Niet veel zwaarder
De energie die normaal verloren gaat tijdens het vertragen, wordt gerecupereerd om de verbrandingsmotor te helpen tijdens start- en acceleratiefases. Deze hybrideversie, die naar schatting meer dan 600 pk produceert, zal een kleine 100 kg meer wegen dan een normale 911 met verbrandingsmotor. De onthulling staat gepland voor deze zomer.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be