Na het wereldwijde succes van de F-Pace, was het logisch dat Jaguar verder de SUV-kaart zou trekken, dit keer met een compact model ontwikkeld op basis van de Range Rover Evoque. Daarbij werd vooral de ophanging stevig onder handen genomen om aan sportiviteit te winnen.
Het instapmodel van de E-Pace zal 36.050 euro kosten. Daarvoor krijgt de koper de 2 liter diesel met 150 pk, met tweewielaandrijving en een manuele zesversnellingsbak in handen. Aan de andere kant van de prijslijst prijkt voor 65.150 euro de E-Pace P300, met de 300 pk sterke 2 liter benzine die ook dienst doet in de F-Type Coupé, de Active Driveline vierwielaandrijving en de R-Dynamic uitvoering.
De E-Pace krijgt vier uitrustingsniveaus («normaal», S, SE en HSE), plus een lanceringsversie First Edition (enkel met de D180 en P240), twee algemene uitdossingen (normaal en R-Dynamic), twee benzinemotoren (P250 en P300) en drie dieselmotoren (D150, D180 en D240). Al deze krachtbronnen zijn 2 liter viercilinders van de nieuwe Ingenium generatie. Naast de gewone vierwielaandrijving is er ook nog een sportiever systeem – Active Driveline – beschikbaar dat gelijkaardig is aan dat van de Ford Focus RS ! Uiteraard wordt de nieuwe Jaguar E-Pace de grote blikvanger op de stand van het merk tijdens het volgende Autosalon van Brussel.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be