De motor achter deze groei was voornamelijk het succes van de nieuwe XC60 en het vernieuwde 90-gamma. De constructeur plukt duidelijk de vruchten van het SPA-platform (Scalable Product Architecture) dat bijzonder modulair is en door de constructeur zelf werd ontwikkeld.
In België haalde Volvo in december een marktaandeel van 4,26% met 1.195 inschrijvingen, wat neerkomt op een groei met 13,27% vergeleken met 2016. Gedurende 2016 was Volvo goed voor een marktaandeel van 3,3% en een totaal van 18.024 inschrijvingen.
Ook in andere regio's zoals Azië ging de verkoop er nog meer op vooruit met een stijging van 20,9% en het record werd opgetekend in China waar de verkoop steeg met een forse 25,8% vergeleken met 2016. In diezelfde periode steeg de verkoop in Europa, het Midden-Oosten en Afrika met gemiddeld 3,3%. Amerika deed slechts 0,7% beter.
Volvo Cars geeft aan dat elektrische aandrijving een belangrijke uitdaging voor de toekomst wordt. Vanaf 2019 zal elke nieuwe Volvo over een elektromotor beschikken en dat is een belangrijk historisch moment want vanaf dan zullen Volvo's niet langer exclusief op diesel of benzine worden aangedreven.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be