Aston Martin is zich aan het herpositioneren om een breder publiek aan te spreken – onder meer met geëlektrificeerde modellen – en heeft zopas de eerste foto’s vrijgegeven van het bij de tijd gebrachte, iconische embleem. De laatste keer dat zo’n ‘opfrissing’ plaatsvond, was in 2003. Het herontwerp kadert in de nieuwe merkstratidentiteit die “Intensity. Driven.” wordt genoemd.
Handgemaakt
Het vereenvoudigde logo zal alvast verschijnen op modellen zoals de DB11 en de DBS. “Het werk van Peter Saville, de Britse topdesigner en voor mij persoonlijk een inspirerende creatieve figuur, heeft de evolutie van de vleugels naar een hoger niveau getild,” aldus Marek Reichman, Aston Martin Executive Vice President en Chief Creative Officer. “En om nu deze nieuwe identiteit in fysieke vorm met de hand gemaakt te zien worden in het juwelendistrict van Birmingham, is een trots moment voor iedereen die erbij betrokken is. Het is de eerste stap naar de volgende generatie van onze superdeluxe sportwagens.”
Zijn de problemen voorbij?
Dit nieuws over de modernisering van de visuele identiteit van de oude Britse fabrikant komt slechts enkele dagen na de aankondiging dat een Saoedisch investeringsfonds (PIF) 16,7% van de aandelen van Aston Martin heeft gekocht. Deze overeenkomst ter waarde van 78 miljoen pond moet een frisse wind doen waaien door het bedrijf, waarvan de schulden op 31 maart jongstleden waren opgelopen tot – hou je vast – 1,1 miljard euro. Er is dus nog werk aan de winkel.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be