Een antwoord op die vraag verschaffen, is natuurlijk niet echt mogelijk. Om zekerheid te hebben, zou elke koper ondervraagd moeten worden en daar houdt BMW zich voor zover we weten niet mee bezig. Waar het het merk in de eerste plaats om te doen is, is meer naambekendheid scoren.
Maar BMW is toch al zeer bekend?
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat reclame of sponsordeals positieve effecten hebben op de verkoop. Vergelijk het een beetje met Coca-Cola en Pepsi. Iedereen kent beide merken en heeft zelfs een voorkeur, maar toch besteden ook zij nog steeds grote budgetten aan allerhande spots, sponsordeals en reclame in het algemeen (in het geval van Coca-Cola is er een samenwerking met de UEFA, de organisator van Euro 2020).
Dus het werkt?
Ongetwijfeld wel. Misschien is het niet zo dat diehard-fans van de Rode Duivels nu een BMW gaan kopen omdat die autobouwer met de Rode Duivels in zee is gegaan, op enkelingen na misschien, maar het leidt wel de aandacht af van concurrenten zoals Audi en Mercedes en daar is het in de eerste plaats om te doen. Voorts is het een perfecte manier om reclame te maken die “actueel” is, waarbij meteen kan worden verwezen naar nieuwe modellen.
Advertentie – lees hieronder verder
Kortom
Reclame maken, gebeurt sowieso, al is het nog beter om een interessante invalshoek te hebben. De Belgische nationale ploeg is daar een mooi voorbeeld van. Weet ook dat BMW tegenwoordig een van de beter verkopende merken in ons land is. Nu alleen nog de EK-titel binnenhalen en we kunnen écht van een winnend team spreken.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be