De oorzaak van het probleem is een schijnbaar onnozel probleem: de dop van het remvloeistofreservoir van Ferrari’s die sinds 2005 in de VS worden ingevoerd, zit te strak en laat daardoor niet genoeg lucht door. Het gevolg is dat er binnenin een vacuüm kan ontstaan, wat kan leiden tot een vloeistoflek. Dat kan op zijn beurt een gedeeltelijk of zelfs volledig verlies van het remvermogen veroorzaken, wat natuurlijk een groot probleem is voor zulke wagens met uitzonderlijke prestaties.
Geen enkel model gespaard
Geen enkel Ferrari-model lijkt te worden gespaard. We gaan de volledige lijst niet opnoemen, want die is bijzonder lang en bevat dus ook speciale versies van ‘reguliere’ modellen, voor zover je dat over Ferrari’s mag zeggen. Om toch enkele klinkende namen op te noemen: F430, 612 Scaglietti, LaFerrari, California, FF, Portofino, Roma, 488 Pista, GTC4Lusso enzovoort.
De eigenaars van de bolides in kwestie zullen worden verzocht om hun metalen raspaard naar een officiële Ferrari-verdeler te brengen zodat die de bewuste dop kan vervangen. Gratis, voor alle duidelijkheid.
Advertentie – lees hieronder verder
Geen paniek
Bezorgde bestuurders die nog niet bij de dealer zijn langsgegaan, mogen volgens het merk op hun beide oren slapen. De autobouwer gaat er prat op dat alle wagens zijn uitgerust met een waarschuwingssysteem dat op het dashboard verschijnt wanneer het remoliepeil de helft van zijn capaciteit bereikt. Wie evenwel met dat signaal geconfronteerd wordt, moet onmiddellijk olie bijvullen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be