Voor nicheconstructeurs blijven het zeer moeilijke tijden, al blijft Lotus een uitzondering. De kleine Britse autobouwer heeft dan ook een mooie racegeschiedenis om op terug te kijken en het merk blijft nu eenmaal tot de verbeelding spreken. Vooral het principe dat het gewicht van een wagen zo laag mogelijk moet blijven, blijft puristen aantrekken. Kilo’s zijn de vijand, weet je wel.
Bovendien is Lotus zo’n beetje expert geworden wat het lanceren van speciale reeksen betreft. Op die manier kunnen modellen zoals de Elise, een bijna tijdloos gelijnde sportwagen, natuurlijk extra lang meegaan. De Chinese aandeelhouder Geely speelt hierin een prominente rol. En uiteraard is het ook de bedoeling dat er voor opvolging wordt gezorgd. Krijgen we misschien toch nog eens een Esprit om naar uit te kijken?
Nieuwe VP
In oktober heeft Lotus een nieuwe vicepresident aangesteld. Da’s Phil Popham geworden, de voormalig CEO bij Sunseeker (een bedrijf dat plezierjachten bouwt) en voordien ook al actief was bij Jaguar Land Rover. Popham is alvast zeer te spreken over de huidige verkoopresultaten, waaraan ook Belgische klanten mooi hebben bijgedragen. In ons land werden vorig jaar 34 nieuwe Lotussen verkocht, tegenover 27 exemplaren in 2017.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be