MyWay is 20: hoe een geniaal idee werkelijkheid werd

In 2000 pionierde de D’Ieteren Group door een eigen automobiellabel te lanceren. Een terugblik op een succesverhaal dat deze sector ingrijpend heeft veranderd…

Gepubliceerd op 28 november 2020
Leestijd : 2 min

Deel

Het begon allemaal in 2000 in een grote showroom in Drogenbos: “Voordien lag onze nadruk uitstluitend op nieuwe voertuigen”, legt Thierry Daneau, Sales Manager van D’Ieteren, uit. “We zagen echter een enorm potentieel in de tweedehandsmarkt, die voornamelijk in handen was van van individuen. Zo is MyWay ontstaan”.

MyWay innoveerde door voertuigen aan te bieden die volgens zeer strenge criteria (leeftijd, kilometerstand, nieuwstaat) werden geselecteerd en waarvan de kwaliteit gegarandeerd was. “De nieuwe formule sloeg onmiddellijk aan”, aldus Daneau.

Klantentevredenheid

“Vanaf de opstart van MyWay werd ultieme tevredenheid van klanten nagestreefd. Er werd daarom fors nagedacht over hoe we de best mogelijke service aan konden aanbieden. Dit is de reden waarom MyWay meer dan alleen kwaliteitsvolle tweedehandswagens verkoopt, maar bijvoorbeeld ook financieringsoplossingen en verzekeringen voorziet”.

Walter Van Schevensteen, Used Car Manager bij MyWay: “We hadden ooit een klant die op zoek was naar een nieuwe wagen omdat de zijne in een ongeval vernield was geraakt. Hij koos prompt een nieuw model uit ons gamma, maar aangezien hij letterlijk te voet was, hadden we besloten om hem een vervangauto te lenen. Twee dagen later stapte hij onze showroom binnen en vroeg hij ons om zijn bestelling te annuleren. De reden: hij was zo enthousiast over zijn vervangwagen dat hij deze wilde kopen.”

Advertentie – lees hieronder verder

Gezien het succes van de vestiging in Drogenbos werd het MyWay-netwerk snel uitgebreid. Mensen begonnen te begrijpen dat dit het enige echte officiële kwaliteitslabel voor tweedehandse modellen van de VW Group in België was. Vandaag de dag tellen we ongeveer 140 verkooppunten verspreid over het hele land en elk jaar worden er 11.000 tot 12.000 gelabelde tweedehandsvoertuigen verkocht in het het netwerk. “Wij zijn specialisten, geen generalisten”, vervolgt Van Schevensteen.

“We zijn terecht trots op dit sterke label toegepast op 200.000 voertuigen sinds 2000. Het bewijs van de blijvende klantentevredenheid is dat onze verkoopcijfers dit jaar met 10% zijn gestegen, ondanks de Covid-19-crisis. Dit toont trouwens ook het groeiende succes van de tweedehandsmarkt aan.”

Meer info op myway.be

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Volkswagen voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Automarkt
Waarom zijn de elektrische auto’s van deze Duitse fabrikant wel populair?

Het is een moeilijk jaar voor de Duitse autofabrikanten en er wordt steevast naar elektrificatie gewezen als de grote schuldige. Toch is er één merk dat tegen de stroom in vaart en goede resultaten voor de verkoop van zijn elektrische modellen optekent. Wat is het geheim?

15 oktober 2024 4 min
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.