Tijdens een stop op een parking van Nijvel, richting Brussel, zag Quentin een gecamoufleerde auto aan een laadpaal staan.
Dit voertuig met een Tsjechisch kenteken, zonder aluminium velgen en mooi ‘gedecoreerd’ om de koetswerklijnen nog wat te verhullen, was een MG4, de compacte elektrische berline van het merk van de SAIC-groep.
Twee batterijen
Dit model, dat over enkele weken officieel wordt gepresenteerd (na een testperiode van 120.000 km op de Europese wegen), moet voor de grote doorbraak zorgen van het befaamde merk dat 3 jaar geleden zijn comeback maakte met elektrische en plug-in hybride voertuigen.
Deze compacte berline van 4,28 meter laat de keuze uit een accu van 51 kW of 64 kWh waardoor hij een actieradius van respectievelijk 350 of 450 km biedt. De motor ontwikkelt 170 of 204 pk voor een maximumsnelheid van 160 km/u. Volgens Quentin geeft de laadsnelheid van de auto aan dat hij een 400V-architectuur heeft, hoewel MG heeft aangekondigd dat het MSP-platform waarop de auto rust zou kunnen evolueren naar 800V.
Advertentie – lees hieronder verder
Prijzenkraker
Deze mooie specificaties doen de concurrentie niet meteen huiveren, maar wel de prijs waarmee deze MG4 het verschil wil maken. Er wordt gefluisterd dat die ongeveer 30.000€ in zijn basisversie zal bedragen, waardoor dit inderdaad een uniek aanbod op de markt is. En daar viel MG de laatste tijd al op met de MG5, de enige elektrische break die momenteel te koop is op onze markt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be