Dit logo moet het rijke verleden van de twee automobielgroepen symboliseren, net als de kracht van de 14 bekende automerken van de nieuwe groep. “Het staat ook voor de verscheidenheid van de profielen van de werknemers die wereldwijd voor groep werken”, staat er in het Stellantis-persbericht te lezen.
Stellantis?
Stellantis heeft een Latijnse oorsprong en betekent ‘sterrenhemel’, als “een visuele verwijzing naar optimisme, energie en de wedergeboorte van een gediversifieerde en innovatieve onderneming, die een van de nieuwe leiders wil worden in een nieuw tijdperk van duurzame mobiliteit”.
Het echte werk moet nog beginnen
De voorstelling van het logo is natuurlijk slechts de eerste stap in de uitvoering van het fusieproject tussen PSA en FCA, dat in het voorjaar van 2021 van start gaat, op voorwaarde dat de operatie wordt goedgekeurd door de aandeelhouders van beide bedrijven én ze voldoet aan alle geldende regelgevingen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be