My Way, het dochterbedrijf van D’Ieteren dat tweedehandswagens verkoopt, draait goed. Tussen 2020 en 2022 steeg de verkoop met 25 procent, waardoor het nu zelfs 20 procent marktaandeel heeft binnen deze sector in België (vroeger 15 procent). Meer dan ooit lijkt My Way dus een belangrijke speler te worden voor de tweedehandskoper, getuige ook de bezoekersaantallen van de website, die stegen met meer dan 200 procent.
Gesterkt door dit succes wil My Way zijn marktpositie nog verstevigen, namelijk door zijn showrooms en parkings open te stellen voor andere merken dan diegene die D’Ieteren zelf verdeelt. Vincent Hallez, Marketing Project Manager, legt uit dat de “eisen die My Way tot een succes gemaakt hebben, behouden blijven”. De verkochte auto’s zijn dus minder dan acht jaar oud en hebben tot 150.000 km op de teller.
Opgeknapt
Natuurlijk worden de auto’s van andere merken die bij My Way belanden ook volledig opgeknapt en gecertificeerd. De toegekende garantie kan in bepaalde gevallen zelfs oplopen tot vijf jaar, wellicht voor enkele jonge Japanse wagens die een ruimere dekking genieten.
Sinds dit jaar koopt My Way niet alleen auto’s van professionelen. Ook particulieren kunnen hun auto aanbieden via de formule My Way Buy. Het proces verloopt eenvoudig en snel. Via het platform kun je als verkoper de voornaamste kenmerken van je auto opgeven en enkele ogenblikken later krijg je een prijsofferte. Die wordt bevestigd nadat de auto geïnspecteerd is.
Advertentie – lees hieronder verder
Het is alweer een nieuwe manier voor de D’Ieteren-groep om zijn activiteiten uit te breiden en zijn greep op de Belgische automarkt te versterken. In het eerste semester van dit jaar had D’Ieteren 22,2 procent van de nieuwmarkt in handen. Het blijft afwachten of dit een geslaagde operatie blijkt op lange termijn, want intussen is het enthousiasme voor tweedehands auto’s een beetje teruggevallen, vooral omdat de nieuwmarkt zich stilaan herpakt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be