In 2024 zullen de lanceringen van nieuwe auto’s meer betrekking hebben op elektrische modellen dan op modellen met verbrandingsmotoren. Er staat dus een nieuw hoofdstuk te wachten. Tenminste, misschien, want er wordt steeds meer gesproken over de mogelijke heroverweging van het verbod op verbrandingsmotoren tegen 2035. Het is dus afwachten.
Hoe dan ook, 2024 wordt een topjaar voor Volkswagen. De fabrikant heeft een hele reeks nieuwe modellen gepland, zowel elektrische als verbrandingsmodellen, wat niet ongunstig zal zijn voor de kilometervreters. We verwachten de vernieuwing van zeer belangrijke modellen voor het merk, zoals de Tiguan of de Transporter. Op het gebied van restyling kijken we uit naar de Golf, met een nieuwe plug-in hybrideversie die 100 km elektrisch kan rijden, en een nieuwe GTI. Benzine is nog lang niet dood!
Best-sellers
Er staat dit jaar dus er heel wat te gebeuren. Te beginnen met de nieuwe Passat, die al in april zal verschijnen en alleen nog in als break (Variant) verkrijgbaar zal zijn. Het zal waarschijnlijk de laatste zijn, en dat betreuren wij zeker. Want als het op veelzijdigheid aankomt, was het moeilijk om iets beters te vinden in het segment.
Advertentie – lees hieronder verder
Daarnaast zal de derde generatie Tiguan, ook een bestseller van het merk, in maart op de markt komen, en ook hier zal geen elektrische optie verkrijgbaar zijn. Op het programma staan benzinemotoren, diesels en een plug-in hybrideversie, die gedeeld zullen worden met de Golf (twee versies, 204 of 272 pk). Tot slot zal de recent onthulde facelift van de Golf 8 ook voor vernieuwing zorgen, met de eerdergenoemde plug-in hybrideversie, en sportieve versies zoals de GTI, die 265 pk zal leveren. We waren bijna vergeten dat dit type auto nog bestond. Laten we snel zijn! De Golf zal verkrijgbaar zijn in het derde kwartaal van dit jaar (inclusief GTE en GTI), maar de Golf R (krachtiger dan de GTI) zal deze zomer al op de markt komen. Dan is er nog de facelift van de T-Cross crossover, die deze maand (februari dus) al verschijnt.
Ook elektrisch
Natuurlijk zal Volkswagen de elektrische aandrijving niet verwaarlozen. Ook daar mogen we vernieuwing verwachten, aangezien het ID-gamma wordt herzien om de concurrentie beter aan te kunnen gaan, terwijl er nieuwe varianten worden gelanceerd. We denken aan de ID.7, die in het derde kwartaal van 2024 een Tourer-versie (monovolume) krijgt met een batterij van 86 kWh (Pro S-versie), die in theorie 700 km autonomie biedt. Laten we ook de reeks aangekondigde GTX-versies niet vergeten: ID.3 GTX, ID.7 GTX en ID.7 Tourer GTX, allemaal gepland voor 2024.
2024 wordt ook het jaar waarin de sympathieke ID.Buzz eindelijk wordt uitgebreid, met langere versies voor personenvervoer en bedrijfswagens. Concreet komt er de ID. Buzz Long Pro 85 kWh (286 pk, juni 2024), de ID. Buzz/Cargo Pro 77 kWh (286 pk, juni 2024) en de ID. Buzz/Cargo Pure (kleinere batterij, september 2024).
Ten slotte, wat betreft “bedrijfswagens“, is er ook nieuws met de komst van de nieuwe Transporter (leveringen pas in januari 2025) en de California T7 (3e en 4e kwartaal 2024), de gerestylede Crafter (1e semester 2024), de nieuwe plug-in hybride aandrijvingen voor de Caddy (later dit jaar) en de Multivan (eHybrid 4Motion, 4e kwartaal 2024). Klaar?
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be