Hoe dan ook, als er meer tatoeages zijn, zijn er ook meer ideeën om je te differentiëren. En de auto is er een van, het bewijs dat hij nog steeds een vector van passie en bewondering is voor een groot deel van de bevolking. Het fenomeen lijkt zo diepgeworteld dat de website DealA zelfs een ranglijst heeft onthuld met de merken die jaarlijks het meest getatoeëerd worden.
Geen luxemerken
Verrassend genoeg zijn het geen luxemerken die de harten sneller doen slaan of die de passies triggeren. De door DealA opgestelde ranglijst vermeldt Ferrari, Porsche of Lamborghini immers niet op de eerste plaatsen. Om zijn rangschikking te bepalen, baseerde DealA zich niet op de automerken, maar op de merken die het meest voorkomen op tatoeages. En daarvoor leveren de sociale netwerken de nodige kwantitatieve gegevens. We leren dat Disney in poleposition staat met meer dan 474.458 Instagram-berichten die tatoeages tonen die personages of logo’s vertegenwoordigen. Daarna komen de merken Nintendo, Harley-Davidson, Lego, Nike, Vans en Dior.
Verrassend genoeg staan automerken niet ver in de ranglijst, want op de 9e positie vinden we … Volkswagen terug dat zelfs Armani (10e positie) voorafgaat. Even merkwaardig is dat het merk Tesla op de 11e plaats staat, dan Jeep (12e), Cadillac (13e) en BMW (14e).
Zoals gezegd zijn de meest iconische merken niet de populairste: Ford, Honda en Ferrari staan in de top 20 en Porsche, Volvo en Lexus in de top 30. Deze ranking bewijst het: de auto blijft een object van grote passie met een sterke ‘bezetting’ van de automerken. Daarnaast blijft de auto een ‘populaire’ passie, wat ook heel goed nieuws is!
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be