Monsterachtig. Er is geen beter woord om de Prodrive Hunter te omschrijven, de straatversie afgeleid van de auto die recent nog bestuurd werd door Sébastien Loeb in de jongste Dakar-rally.
De tuner noemt de auto zelf een ‘hypercar voor de woestijn’. Hij is uitgerust met een ophanging met grote veerwegen en op maat ontwikkelde banden van 35 duim om zich overal op zijn gemak te voelen, zelfs in de meest uitdagende woestijnen.
Om zich voort te bewegen, heeft hij een 3.6 V6-turbomotor die 608 pk en 700 Nm koppel ontwikkelt. Met een topsnelheid van meer dan 300 km/u overklast de Hunter alle vergelijkbare modellen op de markt.
Niet voor iedereen
Helaas zit er een addertje onder het gras. De Prodrive Hunter wordt op maat gemaakt zoals een racewagen met een rolbeugel, kuipstoelen uit koolstofvezel, een digitaal instrumentenpaneel en een zestrapsautomaat. De ophanging kan zonder problemen een impact van objecten van 40 cm hoog verteren.
Advertentie – lees hieronder verder
Maar dat heeft uiteraard allemaal zijn prijs. Prodrive vraagt 1,48 miljoen euro per exemplaar… exclusief belastingen. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat uitgerekend in het Midden-Oosten een promotietournee gehouden wordt.
Erkende knowhow
Het bedrijf Prodrive, opgericht door David Richards in 1984, maakte naam als officiële tuner van Subaru-rallywagens, naast Aston Martin (waarvan het trouwens eigenaar was van 2007 tot 2020) en Ferrari in de enduranceracing.
Prodrive staat bekend om de kwaliteit van zijn werk en onderscheidt zich vooral door zijn technische bekwaamheid in vierwielaandrijving.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be