Weg is het betoverende geluid van de flat-six zescilindermotor, om plaats te maken voor twee veel stillere synchrone elektrische centrales van respectievelijk 435 pk (vooraan) en 653 pk (achteraan). Het gecombineerde vermogen van dit duo bedraagt maximaal 1.088 pk, voldoende om deze als een 718 Cayman GT4 vermomde GT4 ePerformance in 2,5 seconden van 0 naar 100 km/u te katapulteren.
Zijn topsnelheid is trouwens ook niet van de poes, want die bedraagt een ronde 300 km/u. Let wel, om betrouwbaarheidsredenen wordt deze elektrische racewagen voor competitiedoeleinden afgezwakt tot 680 pk.
15 minuten opladen
Porsche voorziet een 900V-architectuur voor een maximale belasting van ongeveer 340 kW. Om de batterij van 5 naar 80% capaciteit te krijgen, zou 15 minuten opladen volstaan.
Ondanks een voorlopig onbekend maar wellicht hoog gewicht, zou de GT4 ePerformance even snel zijn als een huidige 911 GT3 Cup. Hij maakt gebruik van het technische platform van de Mission R en heeft de vorm van een ‘normale’ GT4, maar is in feite 14 cm breder. Zijn koetswerk bestaat uit een combinatie van gerecycleerd carbon en natuurlijke vezels, waardoor hij duurzamer is dan eender welke andere conventionele Porsche.
Advertentie – lees hieronder verder
Première in Goodwood
Dit coupémodel zal officieel aan het publiek worden getoond op het komende Festival Of Speed, dat van 23 tot 26 juni plaatsvindt in Goodwood, in het Verenigd Koninkrijk. Hij zal ook te zien zijn in Duitsland op 20 augustus, tijdens de viering van de 20ste verjaardag van de fabriek in Leipzig.
Video: Collecting Cars / YouTube
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be