WD-40 is een smeermiddel dat je in veel winkels vindt, een must-have in het huishouden. Je kunt het gebruiken om metalen onderdelen te smeren, ontvetten en beschermen. Als je dit product ooit al gebruikt hebt, herinner je je wellicht nog de speciale geur. Blijkbaar vinden sommigen deze geur zo lekker dat er een perfecte imitatie ontwikkeld werd als parfum.
Eau de cologne
MSCHF, een collectief uit New York dat de spot drijft met de consumptiemaatschappij, lanceerde de eau de cologne onder de naam ‘Smells like WD-40’. De parfum- en luxe-industrie is dus het doelwit. MSCHF valt nu WD-40 aan, nadat het eerder al Axe No. 5 op de markt bracht, een deodorant van het beroemde merk in een flesje van Chanel No. 5.
Waanzinnig succes
Het bedrijf dat het (echte) smeermiddel op de markt brengt, kon er wel mee lachen en plaatste een grappige post op de sociale media waarin het benadrukt dat het “ongelooflijk onder de indruk was van de doe-het-zelfvaardigheden” van het Amerikaanse collectief. Het waarschuwde wel dat WD-40 aanbrengen op de huid en het lichaam niet raadzaam is. MSCHF verkocht de flesjes ‘Smells like WD-40’ zeer snel uit, ondanks de prijs van 45 euro. Een heruitgave komt er echter niet.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be