Met de i20 begeeft Hyundai zich in een van de populairste segmenten: dat van de kleine multifunctionele auto’s. Compacte auto’s dus, maar wel met veel kwaliteiten, geschikt voor diverse doeleinden en haalbaar met een relatief beperkt budget. De i20 is al aan zijn derde generatie toe en kreeg eind 2023 een mooie update.
Deze update blijft relatief discreet, met weinig zichtbare aanpassingen. Maar op technologisch vlak zijn ze wel significant. Esthetisch vallen de slankere koplampen, het radiatorrooster en de bumper op, net als de Z-vormige led-achterlichten. Het kleurenpalet werd uitgebreid met drie nieuwe tinten.
Advertentie – lees hieronder verder
Vol technologie
Binnenin is de i20 het meest geëvolueerd, met een interieur dat standaard een LCD-instrumentencluster heeft. De auto is ook geconnecteerd. Zo gebeuren kaartupdates vanop afstand. De veiligheidsuitrusting omvat een automatische noodrem (die ook fietsers detecteert) en rijstrookassistentie. Als optie is er een actieve snelheidsregelaar, die samen met de gps anticipeert op bochten en rechte stukken en automatisch de snelheid aanpast. Dit niveau van verfijning is uniek in deze categorie.
Het multimediasysteem loont zeker de moeite en biedt veel functies zoals geconnecteerde diensten met simkaart, inclusief geolocatie van de auto, diagnose vanop afstand, de ritgeschiedenis, de voertuigstatus enzovoort. De zeer vloeiende interface is uiteraard compatibel met Android Auto en Apple CarPlay.
Veel ruimte en keuze
Ruimte is een van de sterke punten van de Hyundai i20, met voldoende plaats voor vier personen. Achterin wordt goed voor de passagiers gezorgd, met meer dan genoeg beenruimte voor deze categorie. Ook weekenduitstapjes liggen binnen handbereik, met een kofferruimte van 352 liter, een van de beste scores in dit segment.
Op motorenvlak maakte Hyundai rationele keuzes, met ofwel de 1.2-benzine (84 pk) of de 1.0 GDI-turbobenzinemotor (100 pk of 120 pk), die verkrijgbaar is met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een gerobotiseerde zevenversnellingsbak en een microhybridesysteem dat de verbrandingsmotor ontlast en zo het brandstofverbruik en de uitstoot verlaagt. Goed nieuws is dat Hyundai momenteel zeer aantrekkelijke voorwaarden aanbiedt: de i20 begint bij slechts 17.249 euro of 189 euro per maand.
Benieuwd naar de uitzonderlijke saloncondities op de nieuwe i20? Vul het onderstaande formulier in en je krijgt een gratis en vrijblijvende offerte.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be