MGB
Voor de komst van de Mazda MX-5 was dit de meest populaire cabriolet ter wereld met 500.000 verkochte exemplaren op zijn naam. Homogeen en zeer aangenaam, is de MGB een ideale keuze voor beginnende verzamelaars. Reserveonderdelen zijn overal verkrijgbaar, tegen betaalbare prijzen bovendien.
Triumph TR6
De laatste “echte” TR voor de komst van de TR7. De TR6 combineert een mooie carrosserie met de flexibiliteit en het betoverende geluid van de 2,5-liter 6-in-lijnmotor. Let op: zijn injectiesysteem is onbetrouwbaar (alleen op de Europese versies) en in de omgang is dit een redelijk vermoeiende roadster, of toch zeker op lange termijn.
Sunbeam Alpine
Advertentie – lees hieronder verder
Een meer alternatieve keuze dan de hierboven besproken wagens, al heeft de Sunbeam Alpine geen gebrek aan voordelen. Hij is mooi maar ook betrouwbaar, alleen zijn reserveonderdelen moeilijker te vinden dan die van de andere Engelse automerken uit die tijd.
MG Midget/Austin Healey Sprite
Twee modellen, door kenners omgedoopt tot “Spridget”, met een gemeenschappelijk platform. We houden van hun kleine liefdesgezichtje (vooral van de Sprite MK1 “Frogeye”) en van hun kleine viercilinder die punch genoeg heeft om leuk te zijn. Grote personen onthouden zich beter.
MG TD
Zijn vooroorlogse uiterlijk deed hem al gedateerd lijken nog voor hij op de markt kwam in 1950. Hij bleef dan ook maar tot 1953 in productie. Toch is dit grote speeltuig voor volwassenen het archetype van de klassieke Britse roadster. Je hoeft er niet snel mee te gaan (wat sowieso niet lukt) maar je komt er wel volledig van tot rust…
Op zoek naar een oldtimer? Kijk op Autoclassic.be
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be