BMW 850i
In BMW’s topcoupé van weleer ligt de 5-liter V12 uit de toenmalige 7 Reeks, goed voor een ronde 300 pk. Een van de GT’s bij uitstek…
Honda NSX
De “Japanse Ferrari” is tegenwoordig geliefder dan toen hij pas op de markt was. Wie een exemplaar zoekt en vindt, moet diepe zakken hebben…
Advertentie – lees hieronder verder
Lamborghini Diablo
Het toppunt van Italiaanse decadentie, vooral bekend vanwege de vlinderdeuren. Voor de meeste zielen onbetaalbaar, zowel toen als nu…
Lexus LS400
Lexus’ antwoord op grote Duitse klasbakken. De LS 400 was bijzonder gesofisticeerd en zodanig stil dat zijn concurrenten er wat van konden leren. Bovendien was hij fors goedkoper.
Mazda MX-5
De wedergeboorte van de Britse roadster kwam niet uit Engeland, wel uit Japan. Sindsdien staat de Mazda MX-5 synoniem voor betaalbare prestaties en hopen rijplezier.
Nissan 300ZX
De voorloper van de 350Z deed het met 500cc minder, maar had in zijn topversie wel twee turbo’s (én vierwielsturing) ter beschikking. Deze coupé – meestal met T-roof – was goed voor 280 pk, toen het maximum voor alles wat uit Japan kwam.
Toyota MR2
Ook weer uit Japan is deze tweede generatie van de MR2, toen Toyota nog zelf (en dus zonder hulp van BMW of Subaru) sportieve modellen afleverde. Deze kleine achterwielaandrijver, uitgerust met een 2-liter van 160 pk die in het midden stak, biedt nu nog altijd bijzonder veel rijplezier.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be