Toen de 275 GTB in 1964 op de markt kwam, was hij verkrijgbaar in twee carrosserieuitvoeringen: met een koetswerk van staal of van aluminium. In tegenstelling tot wat je nu misschien denkt, werd voor het overgrote deel van de modellen voor staal gekozen, simpelweg omdat dit materiaal destijds als robuuster werd beschouwd. Amper zestig 275 GTB’s met de bijnaam “long nose” waren van aluminium. Dit door Bonhams voorgestelde model is er daar één van.
Een ander specifiek kenmerk van deze Ferrari is dat hij toebehoorde aan Gregory Noblet, de zoon van Pierre Noblet, de beroemde Belgische coureur die in 1962 en 1963 podiumplaatsen bezette na zijn deelname aan de 24 Uren van Le Mans… in een Ferrari 250 GTO.
In 2014 wisselde de Italiaanse sportwagen van eigenaar, die hem vervolgens opstuurde naar GTO Engineering in Groot-Brittannië voor een “bare metal” restauratie. De kosten van deze operatie? Maar liefst 250.000 euro… Dat belooft voor 11 oktober in Knokke!
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be