Emilia Auto is een bloeiend bedrijf dat Italië koestert. Maar vergis je niet: dit bedrijf dat gespecialiseerd is in oldtimers (verkoop) en restomods is eigenlijk Duits. En vandaag houden zij de geschiedenis in ere, in het bijzonder die van de Alfa Romeo Giulia GT door een restomod te bouwen. Zijn naam: Emilia GT Veloce.
De lijn laat er geen twijfel over bestaan: de Giulia GT is echt herrezen dankzij Emilia Auto. Toegegeven, de chroom bumpers zijn verdwenen en er zijn nieuwe elementen uit koolstofvezel aan toegevoegd, de originele lichten zijn vervangen door modernere LED’s, terwijl het koetswerk van de Giulia op sommige plaatsen ook is verlengd. Maar de link blijft duidelijk. En leuk. Ook onder de motorkap verandert er heel wat, maar daar is een goede reden voor: Emilia Auto gebruikt namelijk de V6 van de huidige Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Dat belooft vuurwerk!
510 pk voorhanden
Deze transformatie maakt het potentieel van deze GT Veloce duidelijk, omdat zijn oorspronkelijk vermogen van 125 pk stijgt naar … 510 pk! Het is bijna niet te geloven dat Emilia Auto erin geslaagd is om deze implanting te voeren.
Daarvoor was heel wat werk nodig aan het koetswerk, dat versterkt werd met een stalen kooi en een rolbeugel. Het chassis is ook grondig gemoderniseerd, met onder andere nieuwe draagarmen, een multi-link achteras en een elektronisch geregeld sperdifferentieel.
Advertentie – lees hieronder verder
Brembo-remmen en moderne rijhulpmiddelen zoals ABS en tractiecontrole moeten ook helpen het beschikbare vermogen in toom te houden. De deuren, motorkap, voor- en achterspatborden zijn allemaal gemaakt van koolstofvezel. De GT Veloce rust ook op extra brede wielen, waarvan het ontwerp echter verwijst naar het originele model. Klasse!
Modern interieur
De moderne kant van deze GT Veloce komt ook tot uiting in het interieur met prachtige combinaties van de bekleding, maar ook met een touchscreen dat in het dashboard is geïntegreerd. Je vindt er ook de regeling voor de airco en een volledig infotainmentsysteem, evenals de bediening de ZF-achttrapsautomaat in de stijl van de manuele pook van de Giulia GT.
De exacte prestaties zijn nog niet bekend. Wat we wel al weten, is dat er slechts 22 Giulia oldtimers zullen worden getransformeerd en dat ze minstens 400.000 euro zullen kosten. Dat is zeer duur, maar je krijgt dan wel een vrijwel uniek product in handen…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be