2CV
De 2CV gaf veel mensen de kans om na WOII met de wagen rond te rijden. Zijn techniek was bijzonder eenvoudig en het modelletje werd zo ontworpen dat hij een geploegd veld over moest steken, met een mand vol met eieren aan boord, zonder dat een van die eieren zou breken. Tijden waren anders toen…
DS
Getekend door een Italiaan en ontwikkeld door een team van onverschrokken ingenieurs: de Citroën DS was een revolutionaire sedan die ook 63 jaar na de lancering een blijvende indruk maakt. Stel je het gezicht van Citroën-klanten voor toen ze dit ruimtevaartuig voor het eerst zagen…
Advertentie – lees hieronder verder
Méhari
Wie had ooit gedacht dat deze vreemde eend op basis van een 2CV tegenwoordig geld waard zou zijn (tel meer dan € 10.000 in goede staat)? Vooral in warme kustgebieden was deze Citroën populair. Onderdelen zijn trouwens nu nog vlot beschikaar!
CX
De CX wilde er serieuzer uitzien dan de DS die hij verving. Moderner ook, natuurlijk, en dat was eveneens onder de kap merkbaar. De CX was beschikbaar als diesel en als turbo en ontbrak niet aan vermogen. Hij draaide mee van 1974 tot 1991 en het was zelfs de favoriete auto van ex-president Jacques Chirac.
C6
De C6 was al eigenlijk al verouderd op het moment van zijn lancering. Het ging dan ook om een “oud” project dat al even stof lag te vergaren. En toch houden we van zijn barokke stijl en zijn koninklijk comfort, dat laatste onder meer dankzij zijn hydraulische vering. Minder leuk zijn zijn “goedkope” dashboard en zijn gemiddelde betrouwbaarheid.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be