Het hoofddoel van Kamm Manufaktur was om de Porsche 912 (1965-1969) zo licht mogelijk te maken. Daarvoor werden tal van carbon koetswerkpanelen gemaakt en werd de originele beglazing vervangen door Lexan, een lichtgewicht kunststofmateriaal. Dankzij deze ingrepen weegt de auto nog slechts 750 kg droog, wat de prestaties en het gedrag aanzienlijk verbetert.
Focus op rijdynamiek
Zijn kleine viercilinder boxermotor met een cilinderinhoud van 1,6 liter is door de Zwitserse firma JPS Aircooled opgeboord tot 2 liter. Uitgerust met een Weber-carburator ontwikkelt dit blok nu tussen 90 en 168 pk, afhankelijk van het tuningniveau. Het is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak.
Een ZF-sperdifferentieel maakt ook een deel uit van de uitrusting, evenals remmen van de 964 met geventileerde schijven, moderne semi-slick-banden, een instelbare demping of een hydraulische handrem. Aan boord is de sfeer ook gemoderniseerd met carbon kuipstoelen en aluminium pedalen. Daarnaast is comfort niet vergeten en is airconditioning standaard.
Advertentie – lees hieronder verder
Stevige prijs
Kamm Manufaktur biedt een rijklaar project aan vanaf 325.000 €, exclusief opties. Het bedrijf kan ook jouw 912 upgraden en vervolgens de prijs van de auto in mindering brengen van dit bedrag. Deze prijs mag erg hoog lijken, maar toch is hij veel lager dan die van de restomods op basis van de 911. Hoe dan ook, de door Kamm gemodificeerde 912 is een pareltje, vooral met zo’n beperkt gewicht!
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be