De C5 Aircross Concept is gebaseerd op het STLA Medium-platform van Stellantis en is geschikt voor meerdere energievormen. Met een lengte van 4,65 m en een hoogte van slechts 1,66 m heeft hij gespierde lijnen die veel dynamischer zijn dan die van de huidige C5 Aircross. Hoewel het geen SUV-coupé is, heeft hij een hellend dak en aerodynamische elementen in de koplampen (Light Wings) en op de achterste achterruiten. Het dient allemaal om het verbruik te verminderen.
Tegelijk werden de zijkanten gladgestreken en de deuren uitgehold. De schouders zijn heel uitgesproken, wat de auto een gespierd voorkomen geeft. Op esthetisch vlak zien we dezelfde keuzes als bij de laatste modellen, de C3 en C3 Aircross.
Volledig gamma
Aangezien de C5 Aircross Concept op het STLA-platform van de nieuwe Peugeot 3008 staat, kunnen we onder de motorkap verbrandings-, hybride- en elektrische aandrijflijnen verwachten. Tal van rijhulpsystemen staan op het programma, net als een nieuwe generatie van het infotainmentsysteem.
Advertentie – lees hieronder verder
Het motorenaanbod van de toekomstige C5 Aircross bestaat wellicht uit de 1.2-benzinemotor met mild hybrid-systeem met 48 volt (136 pk), net als een 195 pk sterke plug-inhybride met een elektrisch rijbereik van ongeveer 100 km.
Veel ruimte
De nieuwe Citroën C5 Aircross biedt comfortabel plaats aan vijf personen dankzij de ruime wielbasis. Wellicht krijgt hij ook enkele innovaties die nog niet onthuld zijn. De SUV is ontworpen om aan de behoeften van alle markten te voldoen en wordt verkrijgbaar in verschillende uitrustingsniveaus om een brede waaier aan klanten aan te spreken.
Met zijn originele stijl bedacht door het team van de Belgische ontwerper Pierre Leclercq en zijn ‘loungeachtig’ interieur staat de C5 Aircross Concept symbool voor de vernieuwing van het merk, een proces dat ingezet werd met de nieuwe C3 en C3 Aircross.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be