De Nissan GT-R50, die in 2018 werd ontworpen om de 50ste verjaardag van Italdesign te vieren, veroorzaakte zoveel ‘ophef’ toen de eerste tekeningen werden gepresenteerd, dat werd besloten om een tot 50 exemplaren beperkte reeks te produceren.
Pas drie jaar later begon de assemblage in Turijn, waar inmiddels enkele GT-R50’s zijn gebouwd en klaar staan om aan hun gelukkige eigenaars te worden geleverd.
Wat de GT-R50 anders maakt dan de ‘gewone’ GT-R waarop hij gebaseerd is? In de eerste plaats zijn ultramoderne styling natuurlijk, met een wijd opengesperde voorkant, een verlaagd dak met luchtstroominkepingen, grote ronde achterlichten (die typisch zijn voor dit model) en een royale Japanse tempelachtige achterspoiler.
Meer dan genoeg pk
Onder de motorkap van de GT-R50 ligt de 3,8-liter V6 biturbomotor die we al kennen van de GT-R, maar met het fabelachtige vermogen van 720 pk in de aanslag. Daarmee is hij zelfs de GT-R Nismo met zijn 608 pk te snel af. Bijna vanzelfsprekend blijft dit een vierwielaangedreven bolide.
Advertentie – lees hieronder verder
Niet meer te koop…
Elke Nissan GT-R50 wordt met de hand gebouwd en volgens de wensen van de klant. Dit verklaart natuurlijk zijn indrukwekkende prijs van 990.000 euro, voldoende om jezelf vijf (!) nieuwe GT-R’s cadeau te doen. Gek genoeg (of niet) hebben alle 50 GT-R50’s al een koper gevonden.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be