Ferrari 365 GT4 2+2/400/412
Dit hoekige model werd getekend door Pininfarina en was in de jaren 70 en 80 de familiewagen van het gamma. In de 17 jaar dat het model in productie was, is hij drie keer van naam veranderd en heeft zijn V12-motor verschillende evoluties doorgemaakt. Er werden 3000 exemplaren van geproduceerd en het model wordt, ondanks zijn onmiskenbare kwaliteiten, maar zelden genoemd door liefhebbers van het merk.
Ferrari 365 GTC/4
De 365 GTC/4, die twee jaar lang de opvolger was van de 365 GT 2+2, had echt geen succes met zijn plastic bumpers en “pop-up” lichten. Er werden daardoor maar 500 exemplaren gemaakt.
Advertentie – lees hieronder verder
Ferrari Mondial
De stijl van de Mondial heeft de tand des tijds niet zo goed doorstaan. De wagen werd 13 jaar lang geproduceerd en werd ook uitgebracht als coupé en als cabrio. Ligt het matige vermogen (214 pk) aan de grondslag van het verouderde imago? Of ligt het aan de vele stukken die van Fiat geleend werden ? Of misschien aan het gebruik van zoveel plastic? Wat de reden ook is, liefhebbers van Ferrari zijn absoluut geen fan.
Ferrari 308 GT4
Als enige reeks die door Bertone werd getekend kent de 308 GT4 heel wat pluspunten: zijn centraal gelegen V8 ontwikkelde 255 pk, waardoor de wagen goede prestaties kon afleveren. Dankzij de vier zitplaatsen kon het hele gezin mee en zijn koffer was relatief ruim. Maar zijn bijzondere lijn heeft heel wat klanten afgeschrikt…
Ferrari 612 Scaglietti
Deze Ferrari met een wat klungelige stijl moest de erg mooie 456 GT opvolgen. Geen gemakkelijke taak. Het model werd gebouwd tussen 2004 en 2011 en is de eerste seriewagen van het merk dat volledig uit aluminium bestaat. Met genoeg ruimte voor vier volwassenen hing er echter een hoog prijskaartje aan : € 230.000. Er werden toch 3.025 exemplaren gebouwd. Vandaag vragen we ons af waar die gebleven zijn, aangezien we ze amper tegenkomen op straat!
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be