Dat bijzonder licht en sterk materiaal werd aangewend voor het koetswerk en vrijwel de volledige cockpit. Donkervoort laat weten dat koolstofvezel te vinden is in alle panelen, deurdrempels, raamkaders, dashboard en stoelen. Als u weet dat dit materiaal reeds dienst doet voor de structuur van het voertuig, is het duidelijk dat het grootste gedeelte van deze D8 inderdaad uit koolstofvezel bestaat.
Het resultaat ? Deze D8 GTO verloor uiteraard weer enkele bijkomende kilo’s en slankte zo af tot een pluimgewicht van slechts 700 kg. Aangedreven door een vijfcilindermotor van Audi-origine met naar keuze 350 of 380 pk weet deze moderne “Seven” makkelijk in het zog van de meest prestigieuze bolides te blijven. Een concreet voorbeeld? De 380 pk-versie sprint van 0 tot 100 km/u in 2,8 seconden en bereikt een top van 270 km/u. Aangezien de bestuurder met zijn billen bijna op het asfalt zit, zijn de sensaties minstens driemaal zo groot!
En vindt u dit soort extreme bolides te gek ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be