Kijk eens naar die zwoele trekken! Met zijn breder chassis, rechte carrosserie en vier uitlaten die de achterkant flankeerden, ging de Z3 M niet onopgemerkt voorbij. De oorspronkelijke versie met vier cyldiners was wat te braaf. De wagen kreeg al snel een wilder kantje dankzij twee extra cylinders en 2.8l en nadien 3l. Toch was de Z3 op dat moment nog lang niet zo sportief.
Een nieuwe poging met het motorblok van de M3 dan maar: 3,2l, zes cylinders en 321 pk die al snel verhoogd werden naar 325. Met die uitzonderlijke mechaniek ontplooide de Z3 zich tot een echte dragster die 250 km/uur kon halen en in 5,5 seconden van 0 naar 100 km/uur optrok.
Vierwielaandrijving? Prima, zolang het droog bleef! Met zoveel vermogen was het oorspronkelijke chassis voorbijgestreefd en snel rijden met de wagen vergde dan ook heel wat rijervaring, vooral om de achterkant op zijn plek te houden. Vandaag is de Z3 M een gewilde collector car die in goede staat al snel tussen de € 30.000 en 50.000 oplevert. De coupéversie is trouwens helemaal onweerstaanbaar!
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be