Om te genieten van schaalvoordelen hergebruikt de E-Tourneo Custom de techniek van de Ford E-Transit. Het gaat om een elektromotor met een vermogen van 218 pk en een batterij met een capaciteit van 74 kWh. Op papier bedraagt de autonomie 370 km. Laden van 15 tot 80 procent duurt in optimale omstandigheden 41 minuten met een gelijkstroomlader van 125 kW.
Grote moduleerbaarheid
In tegenstelling tot zijn voornaamste concurrent Volkswagen ID. Buzz die – voorlopig althans – maar vijf zitplaatsen aanbiedt, kan de Ford tot acht inzittenden meenemen op drie zitrijen. De tweede en derde rij staan op rails, wat verschillende indelingen mogelijk maakt naargelang de noden. Het interieur wordt hoogwaardiger met opties zoals een groot panoramisch glazen dak, elektrische zijdelingse schuifdeuren, een airco met drie zones, een B&O-audiosysteem met veertien luidsprekers en een subwoofer in het achtercompartiment of sfeerverlichting.
Digitale sleutel
Ford ontwikkelde ook een nieuw soort digitale sleutel, die beschikbaar wordt in 2024 en NFC-technologie gebruikt zoals sleutelkaarten in hotels. Zo kunnen eigenaars een dunne en waterdichte kaart bij zich dragen in plaats van een traditionele sleutel die je niet altijd kwijt kunt. Het systeem is ook interessant voor bedrijven waar meerdere bestuurders dezelfde auto gebruiken.
Advertentie – lees hieronder verder
De commercialisatie van de E-Tourneo Custom is midden 2023 gepland.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be