Esthetisch gezien verandert er niets. De nieuwe Mercedes eSprinter innoveert wel door nu ook een mechaniek op de achteras aan te bieden. Deze architectuur maakt talrijke indelingsvarianten mogelijk, aangezien de bestelwagen nu beschikbaar is in een versie met chassis-cabine, klaar voor een opbouw volgens de noden van de klant.
Drie batterijen
Voor het eerst wordt de eSprinter verkocht in twee verschillende lengtes (L2 en L3) en kan hij een aanhangwagen tot 2 ton trekken. Er is keuze uit een batterij van 56, 81 kWh of 113 kWh (alleen L3), met een vermogen van 136 of 200 pk. Voorlopig gaat Mercedes uit van een WLTP-rijbereik tot 400 km (of 500 km in de stadscyclus), maar deze cijfers zijn nog niet officieel.
Nog niet meteen
Om de batterij op te laden, heeft de eSprinter een boordlader van 11 kW. Met een snelle laadpaal kan die tot 115 kW laden. De batterij geraakt van 10 naar 80 procent in 28 minuten in de versie met 56 kWh en in 42 minuten met 113 kWh. De elektrische bestelwagen van Mercedes komt naar verwachting pas eind dit jaar of begin volgend jaar op de markt.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be