Deze trillende eendjes zijn niets meer of minder dan een seksspeeltje. De keuze voor dit gadget is zeker niet toevallig. In het persbericht waarin de campagne wordt toegelicht, heeft men het over het belang van de “Girl Power”, of de beslissingskracht van het vrouwelijke geslacht. Wie daar nog mocht aan twijfelen, kan maar beter het cijfermateriaal van enkele recente studies nalezen.
Daaruit leer je dat 49 % van de Franse automobilisten dames zijn en dat ze in 2012 online meer autoaccessoires hebben gekocht dan mannen (29,1 % tegenover 24 %). Uit een recente enquête blijkt bovendien dat de meeste vrouwen veiligheid meer dan ooit ernstig nemen. Op die manier hebben ze meer oog voor het onderhoud van hun wagen en voor het tijdig wisselen van hun banden. Kortom, dit is meer dan ooit goed nieuws.
Vandaag moeten we vooral afwachten hoe het vrouwelijke koperspubliek op deze promotiecampagne zal reageren en of ze zullen proberen om het fameuze eendje te bemachtigen. In de verkooppunten is men alvast grondig gebriefd om geen scheve opmerkingen te maken wanneer iemand zijn geschenkje komt ophalen.
Vindt u deze campagne origineel of eerder seksistisch ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be