Het publiciteitsagentschap waarover het gaat, Sarafan Advertising Agency, stelt dat ze met deze campagne een nieuw advertentiekanaal wilden promoten zodat bedrijven hun eigen boodschappen op de vrachtwagens konden zetten. Een deel van de foto werd bedekt met een turquoise blauwe rechthoek waarop in het Russisch “ze zijn aantrekkelijk” te lezen stond. Een en ander was voldoende om de blik van talloze mannelijke bestuurders te vertroebelen.
Gelukkig telde de politie geen zwaargewonden bij de ongelukkigen. Gezien het aantal ongevallen dat deze campagne heeft veroorzaakt, besliste de overheid om de campagne meteen te staken. De vrachtwagens mochten niet langer uitrijden omdat hun boodschap als verkeersonveilig werd beschouwd. Het reclamebureau van haar kant heeft beslist dat ze alle slachtoffers, waarvoor de verzekering niet tussenkomt, zullen vergoeden.
Als we de diverse nieuwsberichten over dit fait divers er op nalezen, wordt evenwel duidelijk dat het gewoon de bedoeling was om Safaran Advertising Agency in de aandacht te brengen. De reclamejongens hebben blijkbaar een mateloze fantasie !
Denkt u dat een dergelijke campagne ook in België voor onheil zou zorgen ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be