Bij het controleren van het rijbewijs en het nakijken van de boorddocumenten, vroeg de agent ook hoe het verliep met hun kerstaankopen. De bevraagde personen antwoordden erg rustig op de vragen en gaven vaak aan welk cadeautje ze nog gingen zoeken voor hun kinderen.
Het ontging iedereen dat de radio van de agent open stond. De meegedeelde informatie werd dus ook door een andere politieploeg gehoord. Die zat in een nabijgelegen supermarkt. Ze konden de ontbrekende cadeautjes snel bij elkaar zoeken en laten leveren door een kerstman. De automobilisten waren meer dan verrast want in feite verwachtten ze zich aan een boete !
Deze actie werd op touw gezet door het Rob Biss Creative-agentschap en kaderde in de ‘Uplift Someone’-campagne. Bedoeling was om mensen te stimuleren op te komen voor de goede zaak. De politie stuurde onderstaande video de wereld in met de volgende boodschap. “We willen uiteraard niemand aanmoedigen kleine verkeersovertredingen te begaan. Maar het is ook belangrijk dat het departement politie de tijd neemt om aan de mensen te tonen hoe belangrijk ze voor hen zijn.”
Zou u willen dat de politie bij ons iets gelijkaardigs organiseert ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be