Deze beslissing werd niet genomen om discriminatie van vrouwen te voorkomen. Men wil gewoon dat de bezoekers en vooral de fotografen hun aandacht focussen op de nieuwigheden die de constructeurs in China tonen.
Het gaat immers niet goed met de Chinese autoverkoop. Officiële cijfers bevestigen dat de groei stagneert. In 2013 groeide de automarkt nog met 14 % en gedurende de eerste maanden van 2015 werd slechts een groei van 3,9 % opgetekend.
De organisatoren gaven in een persbericht aan dat deze editie in het teken stond van kwaliteit. Het was ook de bedoeling dat de concurrentie tussen de Chinese en de buitenlandse spelers werd aangescherpt. Op die manier kunnen ook de Chinese constructeurs hun vooruitgang tonen op vlak van design en merkidentiteit.
Reacties op deze beslissing lieten niet lang op zich wachten want heel wat merken verzetten zich tegen de beslissing. Zo waren er tal van merken die inderdaad hun mannequins achterwege lieten. Ze werden evenwel prompt vervangen door dansers en danseressen in eerder gewaagde outfits.
Gelooft u dat deze aanpak de verkoop van wagen opnieuw zal aanzwengelen ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be