In elke fase van zijn ontwikkeling werd de Stinger ontworpen en gerealiseerd om de perfecte Gran Turismo te zijn. Hij onderscheidt zich door een geraffineerde esthetiek, een riante interieurruimte, een fantastisch rijcomfort en een zeer dynamisch rijgedrag. Zijn proporties (lange motorkap en korte overhangen) en zijn uitstraling bezorgen hem uitgesproken allures en een silhouet in fastback-stijl. Met een lengte van 4.830 mm, een breedte van 1.870 mm en een wielbasis van 2.905 mm is hij langer en breder dan de meeste sportieve berlines, wat zich vertaalt in een ruim interieur en dito koffer.
Uiterst efficiënt
Het rijgedrag van de Stinger werd op punt gesteld op het circuit van de Nürburgring. De garantie voor een optimale efficiëntie! Die wordt namelijk verzekerd door een elektronisch gestuurde ophanging, ECS (Electronic Controlled Suspension) genaamd. Het systeem kan ingesteld worden via de Drive Mode Select in functie van de rijomstandigheden en de rijstijl. Deze Drive Mode Select grijpt ook in op de vijf programma’s van de automatische versnellingsbak met acht verhoudingen. Daarnaast wordt de stabiliteit bij het remmen en in de bochten gecontroleerd door een systeem (VSM) dat bij tractieverlies ingrijpt op de elektronische stabiliteitscontrole (ESC).
Bijstand en veiligheid
Het veiligheidsarsenaal van de Stinger bestaat uit tal van rijhulpsystemen, zoals Forward Collision Warning met voetgangersherkenning, Lane Keeping Assist, Rear Cross Traffic Collision Warning, Blind Spot Collision Warning, en zelfs een Driver Attention Warning die waarschuwt tegen slaperigheid of verstrooidheid aan het stuur.
Advertentie – lees hieronder verder
Op vlak van infotainment toont een head-up display de bestuurder de belangrijkste informatie met betrekking tot het rijden, de navigatie, het audiosysteem, de snelheidsregelaar … Een draadloos oplaadplatform voor smartphones is eveneens verkrijgbaar, terwijl de integratie van Bluetooth standaard is op het hele Stinger-gamma.
Pittige motoren
Onder zijn lange motorkap biedt de nieuwe Kia Stinger een keuze uit drie turbomotoren: een 2.0 liter turbobenzinemotor, een krachtige V6 biturbo 3.3 liter en een 2.2 liter turbodiesel met vermogens tussen 200 en 370 pk, wat ruimschoots volstaat om de vooropgestelde dynamiek en sensaties te verzekeren. En om een maximale grip te garanderen, is de Stinger de eerste berline van Kia die verkrijgbaar is met achterwiel- of vierwielaandrijving.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be