Golf 4 GTI
De vierde generatie Golf GTI is de minst spannende van allemaal gezien zijn twijfelachtige vermogen/gewichtsverhouding, maar zijn mechaniek is wel betrouwbaar, op mogelijke ontstekingsproblemen bij de 1,8-litermotor na. Controleer in ieder geval of de distributieriem werd vervangen. Dat moet elke 4 jaar of om de 60.000 km gebeuren.
Golf 5 GTI
Bij de vijfde generatie Golf GTI moet je de voorste wielkasten controleren op roest. De DSG-transmissie moet ook steeds netjes onderhouden zijn geweest om grote kosten te vermijden. Hoewel de Golf 5 GTI over het algemeen betrouwbaar is, kan hij ook last hebben van ongelijkmatige bandenslijtage, vooral achteraan. Wat dit laatste punt betreft, we kunnen je niet genoeg aanbevelen om de ideale bandenspanning in te stellen en om deze minstens één keer per maand te controleren.
Advertentie – lees hieronder verder
Golf 6 GTI
De Volkswagen 6 GTI is over het algemeen even betrouwbaar als de klassieke Golf 6, maar er zijn enkele extra aandachtspunten. Het grootste probleem lijkt de distributieketting te zijn, die eens gebroken een grote kostenpost kan vormen. Hetzelfde geldt voor de inlaat- en uitlaatkleppen, waarin een ophoop van koolstofafzettingen ontstaat.
Golf 7 GTI
De Golf 7 GTI draait al 7 jaar mee en is al in tal van uitvoeringen verkrijgbaar. Let alvast op voor de (optionele) 19-inch wielen, want die zijn fragiel op ons met putten versierd Belgisch wegdek. Check ook zeker de schokdempers achteraan, want die riskeren na enkele jaren te gaan lekken. Ook niet onbelangrijk: het limited-slipdifferentieel van de GTI Performance en het vierwielaandrijfsysteem van de Golf R vereisen om de drie jaar een olieverversing.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be