5 interessante weetjes over de Ferrari Roma

Ferrari’s nieuwste toevoeging aan het gamma valt op meer dan één manier op. Deze verleidelijk vormgegeven coupé is namelijk ontworpen om een nieuwe klantenkring aan te trekken. In dit artikel halen we enkele van zijn interessantste kenmerken aan.

Gepubliceerd op 18 november 2019
Leestijd : 1 min

Deel

Voor dagelijks gebruik

Het grootste verschil tussen de Roma en andere Ferrari’s is dat hij minder prestatiegericht is. Hij zou comfortabeler, praktischer en gemakkelijker in de omgang moeten zijn dan bijvoorbeeld een F8 Tributo.

Rassurante

Volgens de marketing- en salesmanager van het merk zouden veel mensen die het kunnen betalen graag in een Ferrari willen rijden, maar zijn ze er “een beetje bang” voor. De Roma zou “een geruststellend voertuig” zijn waar zowat iedereen mee omkan…

Advertentie – lees hieronder verder

Technologisch

De Roma maakt gebruik van een aantal elektronische hulpmiddelen zoals de Ferrari Dynamic Enhancer (tractiecontrole die het rijden “op de limiet” gemakkelijker maakt) of de Slip Side Control 6.0 (tractiecontrole tijdens het accelereren of remmen), een primeur voor de auto van het merk.

Krachtig

De Roma erft de 3,9-liter twin-turbo V8-motor van de Portofino. Het blok ontwikkelt 620 pk tussen 5.750 en 7.500 tpm en maakt een 0-100-sprinttijd van 3,4 seconden en een topsnelheid van 320 km/u mogelijk.

Twee cellen

De cabine is ontworpen om een cocoonsfeer te creëren en voorzien van  een 16 inch digitaal instrumentarium en een 8,4 inch verticaal centraal scherm, in Tesla’s tabletstijl. Nog opvallender is de opsplitsing van het interieur in twee ‘cellen’, gescheiden door een grote middenconsole.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Maxime Hérion Journalist

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Ferrari voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Autosalon
Autosalon van Parijs 2024: Citroën C4 neemt afscheid van diesel en handbak

Op de vorige editie van het Autosalon van Parijs blonk Citroën nog uit in afwezigheid, deze keer zet het merk een zowat volledig vernieuwde line-up in de schijnwerpers. Kon niet op het appel ontbreken: een facelift van de C4 en zijn X-broertje. En je zal de nieuwe niet gauw verwisselen met de oude.

16 oktober 2024 2 min
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.