Benzine, diesel of elektrisch
De nieuwe Peugeot 208 is uiteraard leverbaar met een benzinemotor (1,2 PureTech met 75, 100 of 130 pk) en in tegenstelling tot sommige concurrenten ook nog steeds met een dieselkrachtbron (1,5 HDI, 100 pk). Eveneens opvallend is dat het modelletje meteen beschikbaar is in een 100% elektrische variant, eentje met een actieradius van 340 km bovendien.
80% opgeladen in 30 minuten
Die Peugeot e-208 heeft 16 uur nodig om via een klassieke stekker opgeladen te zijn. Met een WallBox gaat dit gelukkig (veel) sneller: reken tussen 5 en 8 uur. Plug je hem in een snellader (100 kW), dan volstaan 30 minuten voor 80% capaciteit.
Geen GTI…
Advertentie – lees hieronder verder
Verwacht geen GTI-afgeleide van de nieuwe Peugeot 208. Veel logischer is de komst van een extra krachtige elektrische versie.
Geïnspireerd op de 205
De designers van de 208 hebben goed naar de 205 GTI van weleer gekeken. De nieuweling neemt dan ook bepaalde stijlkenmerken over van laatstgenoemde. Denk bijvoorbeeld aan de zwarte wielbogen.
Salut, driedeurs
De nieuwe 208 zal enkel als vijfdeurs verkocht worden. Een sportiever ogende driedeurs blijft afwezig uit de catalogus.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be