1. Zwaar geschut
Terwijl de iX xDrive 50 al indruk maakte met zijn 523 pk – lees hier ons testverslag – tilt de iX M60 de lat naar een nog hoger niveau door 619 pk en een nog indrukwekkendere 1.000 Nm koppel, of zelfs 1.100 Nm met Launch Control, te produceren. Deze krachtontplooiing volstaat om al na 3,8 seconden 0-100 km/u te rijden. De topsnelheid van deze BMW ligt vast op 250 km/u.
2. Aerodynamisch
Ondanks zijn bodybuilderachtige postuur pakt de iX M60 met het lage luchtweerstandscoëfficiënt (Cx) van 0,26 uit, althans in de Sport-stand waarbij de rijhoogte dankzij de luchtvering wordt verlaagd.
Advertentie – lees hieronder verder
3. Al bij al discreet
Verrassend genoeg ziet de iX M60 er niet veel sportiever uit dan minder straffe iX’en. Hem herkennen, doe je dankzij de bronzen accenten, onder meer rond het zwarte – jaja! – M-logo. Standaard ligt deze BMW op 21-inch wielen, en voor die dat niet groot genoeg is, zijn er 22-duimers als optie. Binnenin valt het iDrive-wiel van kristal op.
4. Zwaargewicht
Ondanks het gebruik van lichtgewicht materialen zoals met koolstofvezel versterkt polymeer (CFRP) blijft de iX een veelweger, een typische eigenschap voor een elektrische auto met zware batterijen. Hij weegt ongeveer 2,5 ton.
5. Consequente autonomie
BMW claimt een maximale autonomie van 566 km (WLTP) voor de iX M60. Dit zeer redelijke rijbereik heeft hij te danken aan het 111,5 kWh-accupakket. Snelladen kan deze SUV tot 200 kW en volgens het merk duurt het 35 minuten om de actieradius van 10 naar 80% te brengen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be