5 weetjes over de nieuwe Dacia Jogger

De Jogger, die eind dit jaar op de markt verschijnt, is de nieuwe break van Dacia die tegelijk de MCV en Lodgy vervangt. Het is een ruime, praktische auto die nog altijd niet meer kost dan een stadswagen. De Jogger lijkt nochtans meer op een cross-over met zeven zitplaatsen dan op een gewone break. Dit is wat je zeker moet onthouden. 

Gepubliceerd op 5 december 2021
Leestijd : 2 min

Deel

1. Knalprijs

De Jogger start bij 14.790 euro voor de versie met vijf plaatsen en 15.540 euro voor de variant met zeven plaatsen. Een onklopbare prijs voor de 1.0 ECO-G 100-motor die zowel benzine als LPG gebruikt. Met een maximale prijs per liter van 0,81 euro op het moment dat we dit schrijven, kun je goedkoop op LPG rijden. Dat maakt van deze break een ideale gezinswagen.

2. Alleen op benzine

Naast de 1.0 ECO-G 100-motor is de Jogger ook beschikbaar met een andere motor, deze keer alleen op benzine. Het gaat om de 1.0 TCe met 110 pk. De twee motoren worden gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een diesel is momenteel niet voorzien. 

Advertentie – lees hieronder verder

3. Gemeenschappelijk platform

De Jogger is gebaseerd op het CMF-B-platform, dat al frequent gebruikt wordt binnen de Renault-groep voor modellen zoals de Dacia Sandero en bij Renault de Clio, de Captur en de recente Arkana. De Jogger is 4,55 meter lang en heeft een wielbasis van 2,90 meter, waardoor het interieur erg ruim is. In de versie met vijf zitplaatsen groeit het koffervolume van 708 liter naar 1.819 liter met neergeklapte achterbank.

4. Geen besparingen

Om de kosten te drukken tijdens de ontwerpfase van de Jogger en een lage prijs te kunnen aanbieden, heeft Dacia veel bestaande elementen overgenomen van de Sandero Stepway. Bijvoorbeeld het radiatorrooster, de lichten, de motorkap en de voorvleugels. Ook het instrumentenbord is identiek aan dat van de kleine cross-over.

5. Drie afwerkingsniveaus

Bij Dacia is rationalisatie altijd aan de orde. Dat merk je aan het feit dat er maar drie afwerkingsniveaus beschikbaar zijn. In vergelijking met de instapversie van het gamma die Essential heet, voegt de Comfort-afwerking (vanaf 16.590 euro) manuele klimaatregeling en het Media Display van 8 duim toe.

Tot slot is de beperkte reeks Extreme (vanaf 17.590 euro) nog uitgebreider, met een achteruitrijcamera, handenvrije toegang en automatische airco. Het is ook mogelijk om interessante opties toe te voegen, zoals de Media Nav-navigatie (370 euro), verwarmde voorzetels (300 euro) of het City Plus Pack (350 euro) dat onder meer parkeerhulp vooraan, een dodehoekwaarschuwing en centrale opbergconsole met armsteun omvat.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Maxime Hérion Journalist

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Dacia voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Autosalon
Autosalon van Parijs 2024: Citroën C4 neemt afscheid van diesel en handbak

Op de vorige editie van het Autosalon van Parijs blonk Citroën nog uit in afwezigheid, deze keer zet het merk een zowat volledig vernieuwde line-up in de schijnwerpers. Kon niet op het appel ontbreken: een facelift van de C4 en zijn X-broertje. En je zal de nieuwe niet gauw verwisselen met de oude.

16 oktober 2024 2 min
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.