1. Samenwerking met AMG
De nieuwe Mercedes SL is officieel een Mercedes-AMG. Hij vervangt zowel de S-Klasse Cabriolet als de AMG GT C en laat zich aandrijven door één van twee motoren van AMG. De SL53 ontwikkelt 476 pk en 700 Nm, terwijl de SL63 583 pk en 800 Nm levert.
2. Meer ruimte
De nieuwe SL is een ‘2+2’ geworden. Let wel: achteraan is er amper beenruimte waardoor de bank niet benut kan worden door mensen van 1,5 meter en meer.
Advertentie – lees hieronder verder
3. Stof boven
Mercedes zegt het metalen klapdak vaarwel en rust de SL opnieuw met een canvasdak uit. Dat was enerzijds nodig om er een 2+2 van te maken, zonder hem achteraan te ‘dik’ te doen lijken, en anderzijds om het gewicht – en dus het verbruik – te beperken. Het dak openen en sluiten duurt 15 seconden en datt kan bij snelheden tot 50 km/u.
4. Vierwielaangedreven
De nieuwe SL is sowieso uitgerust met variabele 4Matic+ vierwielaandrijving. Als optie voor de SL53 en standaard op de SL63 komt deze Mercedes-AMG met een sperdifferentieel achteraan. Daarvan wordt de werking geregeld door het AMG Dynamic Select-systeem, dat over verschillende modi beschikt die aan de rijsituatie zijn aangepast.
5. Digitaal
De SL pakt uit met zowel een 12,3-inch als een 11,9-inch display. Het centrale scherm is verticaal geplaatst en kan je als een geïntegreerde tablet omschrijven. Leuk detail: om ervoor te zorgen dat het ook in het zonlicht goed zichtbaar is, kan het 12 tot 32 graden kantelen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be